ریل و واگنلاینیر گاید چیست؟
لاینیر گاید و بلوک که بعضا بنام ریل و واگن هم شناخته میشود بمنظور ساپورت یا یاتاقان کردن یا سوار کردن بار مکانیکی برای حرکت خطی استفاده میشود که توسط آن میتوان یک حرکت خطی را ایجاد کرد. این حرکت روی المانهای گردنده مثل ساچمه یا رولر انجام میگیرد.
re-circulating در داخل بلوک که بین ریل و بلوک قرار دارد حرکت کرده و با ساچمه ها یا رولرها از طریق یک مسیر بسته یا غلتش خود امکان ایجاد یک حرکت خطی دقیق را فراهم می کند.
ریل واگنی 49 سانت
به دلیل کم بودن مقاومت اصطکاکی در لاینیر گاید، مقدار بسیار کمی نیروی پیش بر یا driving fovce، کافیست تا بار به حرکت درآید. همین خصوصیت باعث می شود تا با مصرف توان بسیار کم، باری را با سرعت زیاد حرکت رفت و برگشتی دارد بسیار حایز اهمیت است.
به دلیل طراحی مخصوصی که سیستم ریل واگن و بلوک دارد بار افقی و عمودی را می تواند تحمل کند.
ماشینهای فرز و تراش سبک با دقتهای حدود ۰٫۰۵ میلیمتر، تجهیزاتی که حرکتهای خطی سریع و دقیق دارند، روباتهای جابجا کننده یا pick & place خطی و دروازه ای دقیق، ماشینهای CNC حکاکی یا برش لیزری، ماشینهای CNC حکاکی یا برش روی چوب و سنگ، دستگاه های برش لوله حین حرکت یا انواع ماشین آلات بسته، shear cutting بندی با حرکتهای خطی، ماشینهای پرکن بطری با جک سروُ، انواع دستگاه های تراورس برای باز کردن یا جمع کردن کابل یا مفتول فلزی، برش هوا گاز یا CNC انواع دستگاه های پلاسما و بسیاری کاربردهای دیگر.
ریل واگنی 45 در 15 سانت
مهم ترین خصوصیات یک ریل واگن مناسب برای خرید:
 برای آنکه بتوانیم انتخاب خوبی داشته باشیم، ابتدا باید ویژگی های یک ریل واگن مناسب را بشناسیم. این ویژگی ها عبارت اند از :
  ۱: اصطکاک پایین و دقت عملکرد بالای ریل واگن در بازه های زمانی طولانی واضح است که هر چه قدر مقدار اصطکاک ریل واگن کم تر باشد، دقت عملکرد آن بالاتر رفته و قابل اعتمادتر خواهد بود. این پارامتر به عنوان یکی از ویژگی های اصلی در انتخاب ریل واگن مناسب باید درنظرگرفته شود. معمولا ریل واگن هایی که با استفاده از گریس و یا روغن، روغن کاری می شوند در این خصوص عملکرد بهتری دارند.
 ۲: استحکام بالا
   هر چه قدر جنس و استحکام بیشتر باشد، توانایی تحمل نیروهای محیطی بیشتر بوده و پرکابردتر است. در صورتیکه طراحی ریل واگن و نحوه جایگذاری آن در مکانیزم به گونه ای باشد که هر چهار نوع نیروی (محوری، شعاعی و دو نیروی جانبی) را تحمل کند، بهتر خواهد بود. همچنین ریل واگن هایی که در آن ها قابلیت پیش بارگذاری واگن ها و امکان افزایش تعداد آن ها وجود داشته باشد به عنوان ریل واگن مناسب شناخته می شوند.
۳: امکان استفاده در سرعت های بالا
     هر چه قدر امکان استفاده در سرعت های بالاتر میسر باشد، ریل واگن مناسب تری خواهد بود.
۴: قابلیت نصب، تعویض و تعمیر و نگهداری آسان
    درصورتیکه هزینه های مالی و زمانی هر یک از مراحل نصب، تعویض و تعمیر و نگهداری کمتر باشد، با ریل واگن مناسب تری مواجه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up